کانون سردفتران و دفتریاران

چهارشنبه, 15 تير 1401

گزارش عملکرد دفتر روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران در سال 1389

گزارش عملکرد دفتر روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران در سال 1389

هرچند بخش بسیاری از فعالیت ها و اقدامات دفتر روابط عمومی پیش بینی نشده است و به طور روزانه اتفاق می افتد، لیکن عمده اقدامات این دفتر به شرح ذیل است:پاسخگویی حضوری و تلفنی به مراجعان و ارباب رجوع و پی گیری اتفاقات مرتبط با صنف در دفتر روابط عمومی، بررسی اخبار مراکز خبری اعم خبرگزاری ها،روزنامه ها و مطبوعات به طور روزانه و به نسبت ارتباط با کانون و اهمیت موضوع از طریق سایت کانون یا طرق دیگر اطلاع رسانی می شود.

 

یکی از مهمترین اقدامات دفتر روابط عمومی پس از طرح بحث نقل و انتقال خودروها، و همچنین بحث کد رهگیری املاک؛ ارتباط گیری با رسانه ها و مطبوعات بود. در این دفتر سعی بر آن بود تا با برقراری ارتباط و اثبات حقانیت دفاتر اسناد رسمی و صلاحیت آنها در بحث ثبت نقل و انتقال خودروها در این دفاتر،  ارتباط لازم با خبرنگاران حوزه ها در جهت شفاف سازی این امر در جامعه، دید مردم و مسوولان اقدام شود. در این مدت بیش از 300 عنوان خبر تولیدی در دفتر روابط عمومی در رسانه ها منعکس شد.

 

تعداد زیادی نشست خبری و مصاحبه مطبوعاتی با حضور اعضای محترم هیات مدیره و اصحاب رسانه برگزار شد. همچنین کلیه جوابیه ها برای رسانه ها و مطبوعات که بیانگر دیدگاه کانون در موارد مختلف و در پاسخ به گزارشات و مقالات مطروحه نوشته شده، ازطریق دفتر روابط عمومی کانون صورت گرفته است.

 

علاوه بر این موارد، نشریه روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران (خبرنامه) با حداکثر تلاش مسوولان این دفتر در 32 صفحه و برای نخستین بار طراحی و منتشر شد و تاکنون 5 نسخه از این نشریه به چاپ رسیده و برای دفاتر اسناد رسمی کل کشور، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، سازمان ثبت، ارگان ها و نهادهای تابعه ارسال شده و مورد استقبال فراوان قرار گرفته است. در این نشریه جدیدترین اخبار و اطلاعات، مقالات علمی و حقوقی و مصاحبه ها از مسوولان، حقوقدانان و همکاران سراسر کشور بعمل آمده و منتشر گردیده است.

 

همچنین به منظور اطلاع رسانی سریع و به موقع به کلیه همکاران در سراسر کشور طی سال گذشته بیش از یک میلیون پیام کوتاه به سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی ارسال شده است. در این راستا تعدادی پیام کوتاه به منظور نظرسنجی و مشورت با همکاران ارسال گردیده که پس از دریافت پاسخ همکاران، نظرات به هیات مدیره محترم جهت اخذ تصمیمات منتقل شده است.

 

بخش زیادی از نامه های دریافتی این کانون مربوط به واحد روابط عمومی است و طبیعی است که ارسال پاسخ مکتوب به همکاران سردفتر و سایر مراکز مرتبط از مسوولیت های این دفتر می باشد که در این راستا بیش از 300 مورد نامه در زمینه های مختلف از جانب این دفتر پاسخ داده  شده است.

 

در طول یکسال گذشته مطابق سال های قبل، اطلاع رسانی از طریق سایت کانون با دفتر روابط عمومی بوده است.همچنین برگزاری مراسم به مناسبت های مختلف از جمله ولادت حضرت زهرا(س) و روزن زن، ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر و ایام دهه ماه محرم و ... از جمله دیگر اقدامات این دفتر است که با هماهنگی سایر واحدها انجام شده است.

 

کلیه اخبار و اطلاعات تولیدی و نقل شده، گزارش های خبری، گزارش های تصویری، بخشنامه ها، آرای کمیسیون وحدت رویه و در کل به روز رسانی اطلاعات و اخبار سایت کانون از جمله فعالیت های این دفتر بوده است.

 

همچنین از آنجا که کمیته ورزش کانون قبلا در این دفتر مستقر بوده است، کلیه امور اداری اعم از ارسال نامه و یا دریافت نامه ها و پاسخ ها از مراکز مختلف و مرتبط با این کمیته بر عهده دفتر روابط عمومی بوده است. مراکز طرف قرارداد ورزشی و کلیه امکاناتی که توسط این کمیته ورزشی تهیه شده است از طریق دفتر روابط عمومی به اطلاع همکاران محترم رسیده است. علاوه بر این دو دوره مسابقات شطرنج بانوان و آقایان در همه رده های سنی و یک دوره مسابقات فوتسال جام رمضان با همکاری و هماهنگی دفتر روابط عمومی برگزار شده است که اخبار و اطلاعات مربوط به آن از طریق سایت کانون به اطلاع کلیه همکاران رسیده است.

 

دفتر روابط عمومی تلاش خود را در جهت ایجاد ارتباط با همکاران محترم سردفتر و دفتریار بکار بسته است و ادعای آن را ندارد که آنچه انجام شده، بی نقص بوده یا بهتر از آن ممکن نیست، لیکن محدودیت هایی وجود داشته است که دست ما را تا این حد باز گذاشته است. ضمن اینکه ما یقین داریم کا ما وقتی مطلوب خواهد بود که رضایت همکاران را فراهم نماید و این مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه همکاران عزیز ما، کاستی ها را به ما توجه دهند و اطمینان داشته باشند که در حد توان و مقدورات به حل آنها خواهیم کوشید.

انتهای پیام